VIS Veritas aeterna sudjelovao na svečanosti proslave 30. godišnjice osnutka 4. gardijske brigade u splitskom HNK

Napisao
Published: 28 Travanj 2021

Vokalno instrumentalni sastav Veritas aeterna koji djeluje pri Uredu za Pastoral mladih Splitsko-makarske nadbiskupije sudjelovao je na svečanosti proslave 30. godišnjice osnutka 4. gardijske brigade u splitskom HNK.

Hrvatska radiotelevizija prenosila je iz splitskog HNK-a svečanu akademiju u povodu 30. godišnjice osnutka 4. gardijske brigade HV-a - Pauci, pod visokim pokroviteljstvom predsjednika Republike Zorana Milanovića. Prijenos je bio na rasporedu u srijedu, 28. travnja u 18:30 na Četvrtom programu HRT-a.

U prigodnom programu su uz pripadnike Udruge 4. brigade biti nazočni i predstavnici, gradskih, županijskih i državnih vlasti, sudjelovali su i brojni umjetnici, solisti i članovi baletnog ansambla HNK-a, orkestar i klapa HRM-a Sv. Juraj, policijska klapa Sv. Mihovil, solistica Opere Terezija Kusanović, Marko Perković Thompson i drugi.

Program koji na poseban način prikazuje ratni put slavne 4. brigade i objedinjuje Hrvatsku, osmislila je Mladenka Gruica, a urednik programa bio je novinar Dominik Strize.

Pere Eranović, glumac splitskog Hrvatskog narodnog kazališta prigodnim stihovima Ivana Mažuranića otvorio je Svečanu akademiju povodom proslave 30. godišnjice osnutka 4. gardijske brigade.

Recitirao je Eranović Mažuranićeve stihove "Nije visok tko na visu stoji" i time je otvorio veliku svečanost koja je održala pod epidemiološkim uvjetima.

Mladenka Gruica koja je ujedno osmilila cijeli program proslave 30. godišnjice svečane akademije 30. obljetnice od osnutka legendarne 4. gardijske brigade istaknula je da joj je velika čast biti na ovom mjestu i slaviti legendardnu i pobjedničku brigadu.

"Čast je danas prisjetiti se generacije koja nas je obranila, koja nas je na tegovnom putu vodi i koja je ujedno stvorila suvremenu hrvatsku državu. Pozdravljamo vas iz Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu, hrama splitske i hrvatske kulture. Mjesta gdje se u pleteru zajedništva susreću simboli našeg hrvatskog identiteta s junacima i svjedocima hrvatske nam povijesti. Sjećanje je to na junake silnih djela. Oni su se borili i izborili su mir i slobodu na radost nadolazećih generacija. Svijet je bio svjedokom njihove borbe i njihove i pobjede. Sjećamo se njih koji su pod ovu zastavu stali i sve bitke časno pobijedili", emotivna je bila na samom početku programa Mladenka Gruica.

Hrvoje Pupić, predsjednik Udruge veterana 4. gardijske brigade obratio se prisutnima te se zahvalio svima koju su u mogućnosti pratiti veliku i veličanstvenu obljetnicu u splitskom HNK.

"Nije mi nakana danas prepričavati povijest naše postrojbe. Još manje mi je nakana s ove vremenske distance popravljati našu povijest i ratni put. Mi tu nemamo što popravljati u uljepšavati. Tu povijest s ponosom ističemo, njom se dičimo. Na nama je samo da svjedočimo onome što je i kako je bilo. Svjesni smo kako su istina i pravda prečesto spori, a ponekad naizgled nedostižni, ali isto tako svjesni smo da prije ili poslije ugledaju svjetlo dana. 30. godina relativno je puno i malo, no ne radi se o tome je li puno ili malo dana nego je pitanje kakvi su to dani. Ti naši dani bili su dani ponosa i slave, njima se i danas ponosimo. Svjesni smo kako nova vremena imaju svoje izazove i probleme, nažalost mnogi društveni problemi imaju korijen u bolesnim ambicijama pojedinaca ili interesnih skupina. Gospodo, viši interes je samo domovina. Vodeći se kriterijima mi smo uspjeli domovinu obraniti i stvoriti. Ispravnost našeg cilja držala nas je zajedno i tjerala na osobnu žrtvu. Ne bi bilo loše da vrijednost koje su nas vodile na Domovinskog ratu da i vama danas budu na prvom mjestu. Mi pripadamo samo svom narodu. To smo bili i to ostajemo", emotivan je bio Pupić.

U nastavku je kazao i ovo:

"Zahvaljujem svima koji su došli na naše slavlje, a svima čestitam veliku obljetnicu slavne i legendarne 4. gardijske brigade", zaključio je.

Početaku glazbenog programa ponovno je prethodio recital glumca Eranovića, a svečanosost glazbenih izvedbi uveličali su brojni glazbenici.

U prigodnom i svečanom programu sudjelovali su: Solistica baleta Matea Milas HNK Split, Solist baleta Remus Dimache HNK Split, Baletni studio HNK Split, Maestro Tonći Ćićerić, Orkestar HRM-gosp.Milan Milas, Klapa sv.Juraj HRM – gosp.Marko Bralić, Solistica opere Terezija Kusanović, Helena Gudelj, Marko Perković Thompson, Dražen Šego, Dalmatino-Ivo Jagnjić, Vis Veritas aeterna Split, Policijska klapa Sv.Mihovil, KUD Jedinstvo Split, povijesne postrojbe , Sinjski alkari i Kliški uskoci, a umjetnički redatelj i voditelj svečane akademije bili su Mladenka Gruica i Pave Gruica.

Vrijedi istaknuti da je svečana akademija u povodu 30. godišnjice osnutka 4. gardijske brigade HV-a - Pauci bila pod visokim pokroviteljstvom predsjednika Republike Zorana Milanovića, a u prigodnom programu su uz pripadnike Udruge 4. brigade biti nazočni i predstavnici, gradskih, županijskih i državnih vlasti, uz već spomenute brojne glazbenike, solisite i umjetnike. Prigodnim riječima se pristunima obratio i 4. gradijskoj brigadi se zahvalio i ministar branitelja Tomo Medved.

Program je obogaćem i emotivnim arhivskim video zapisima iz povijesti, a svečanost je glazbenom pratnjom uveličao i popularni pjevač Marko Perković Thompson.